1. Už odmalička nám vštepovali do hlavy, aby sme zjedli všetko, čo nám naložia na tanier. Ale menej je niekedy viac. Jedzte 5 krát za deň menšie porcie.
  2. Pite veľa vody, čistej vody. Nepite iba, keď ste smädní (keď už pociťujete smäd je to prvý stupeň dehydratácie, telu už vtedy chýba 0,75l vody!). Je veľa polemík o tom, koľko vody by sme mali vypiť, ale existuje na to jednoduchý vzorec: na 10kg váhy by ste mali vypiť 0,40l vody. Napríklad, ak má človek 65kg = 2,6l vody denne. Možno sa to bude zdať veľa, ak si to vyskúšate budete vidieť iba pozitívne výsledky.
  3. Vláknina vám taktiež pomôže je totiž veľmi dôležitá pre správny metabolizmus. Veľa ľudí na ňu zabúda, ale to je chyba. Brokolica, pomaranče, ovos, tekvica, strukoviny, orechy…
  4. Zabudnite na cukor z cukrovej repy. Je to nezdravé. Vyhýbajte sa bielemu pečivu, bielej múke a jedlám z fast foodu. Znížte príjem sacharidov, tým sa zníži hladina inzulínu a aktivujú sa tuky spaľujúce mechanizmy v tele. Namiesto prílohy k mäsu si dajte radšej šalát, slaďte brezovým cukrom alebo stéviou či medom. Alternatíva sa vždy nájde, keď človek chce. Mäso voľte kuracie, ryby by ste mali mať v jedálničku 2 krát do týždňa. Ovocie a zelenina by mali byť samozrejmosťou.
  5. A v neposlednom rade, musíte začať cvičiť a zabudnúť na výhovorky typu, že nemám čas/peniaze a podobne. Stanovte si jasný cieľ a držte sa ho. Za vašu drinu vás čakajú výsledky vo forme krásneho tela, na ktoré budete pyšný, ale vaše zdravie vám tiež poďakuje.
Zdieľajte zdravý životný štýl
You may also like these posts
Potraviny, ktoré podporujú stratu tuku